Blog

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne?

Frizerski i kozmetički saloni utočišta su koja nam pomažu da izgledamo, a još više – da se osjećamo ljepše. Oni sve više postaju naše go-to destinacije koje nam u pandemijsko vrijeme ponekad zamjenjuju noćne izlaske i fešte, ali nam pružaju gotovo jednako dobar osjećaj.

Budimo iskreni, u salone dolazimo ne samo zbog pukog održavanja dobrog izgleda – salone posjećujemo kako bismo se bar na jedan dan osjećali kao glavne zvijezde na snimanju holivudskog filma, jer to su mjesta gdje naši svakodnevni problemi nestaju zajedno s odsječenim ispucalim vrhovima kose ili zanokticama.

Sve ovo većina frizera i kozmetičara vrlo dobro zna, tako da su danas saloni postali i mjesta gdje možemo popiti kavu, dobiti masažu vlasišta gratis, kupiti preporučeni proizvod za njegu i/ ili jednostavno uživati u savršeno opuštajućem, feel-good ambijentu nakon napornog dana na poslu.

No, kod beauty profesionalaca nije sve u broju klijenata – ima nešto i u prestižu, renomeu, i autentičnosti koja jedan salon izdvaja u masi drugih. Ipak, svi imaju isti kraljnji cilj – zadovoljne klijente.

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 1

Ukoliko ste frizer ili kozmetičar, čitajte dalje, jer smo za vas napravili mali anketni upitnik s našim kupcima i suradnicima, koji su nam u svojim odgovorima otkrili što im se nije svidjelo, a što im se pak posebno svidjelo u salonima koje su posjetili jednom ili više puta.

Dragi frizeri i kozmetičari, ukoliko vam ovi odgovori ne budu od koristi, vjerujemo da će vam svakako biti zabavni. Nekoliko najzanimljivijih donosimo u nastavku!

Muzika

“Ono što me je doslovno “otjeralo” iz pojedinih salona je muzika, vjerovali ili ne. U jednom salonu puna dva sata sam slušala najtužnije pjesme Marije Šerifović, Jelene Tomašević i Kaliopi. Doslovno sam se prisjetila svih najtužnijih trenutaka u svom životu, jedva sam čekala da napustim prostoriju. Zaista sam očekivala neke hitove veselih vibracija, jer sam željela onaj osjećaj kao da se spremam za izlazak, ali grdno sam se prevarila. Drugom prilikom, ušla sam u izvjesni muški frizerski salon u Hercegovini, kako bih sačekala prijatelja koji je tu došao na šišanje. Ukusno uređen ambijent odmah je došao do izražaja jer je na laptopu svirao neki beach deep house mix, i taj prizor je bio – wow, kao da sam zagazila u drugu državu! Žao mi je što nisam stigla osobno čestitati vlasniku na tome.” – Ena, 37

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 2

Glavoperi i kozmetičke lampe

“Glavoperi su mi ubjedljivo najmrža stvar u većini salona. Frizeri, ako vam se mušterija u salonu onesvijesti, nemojte da se čudite. Gdje god da dođem, keramički dio jednostavno klizi, nije dobro podešen, i svaki put padam u blagu nesvjesticu zbog neugodnog položaja vrata. Predlažem svakom frizeru neka isproba vlastiti glavoper u salonu, pa će mu sve biti jasno. Slično tome su prejaka svjetla lampi u kozmetičkim salonima. Jednostavno, nema takvog tretmana koji može da “boli” kao svjetlo od milijun vati upereno u zatvorene oči. Mislim da mi zjenice svaki put doslovno nestanu. Valjda postoje neke naočale, kapice, zaštitni jastučići, ili bilo šta u tu svrhu?” – Adela, 30

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 3

Cijene tretmana

“Ono kad frizer nikad neće da ti kaže koliko tretman okvirno košta. Ako pitam za okvirnu cijenu nekog tretmana za kosu moje dužine, uvijek dobijem škrti odgovor: “Pa, zavisi.” Znam da zavisi, ali 50 i 250 KM nije baš isto, i nije da baš svi u torbi nosimo džepni sef sa brdom keša. Cijenim kada mi frizer, ili kozmetičar, jasno i glasno navede barem okvirnu cijenu, umjesto da mi priredi blagi šok na kraju tretmana. Mislim da klijent barem toliko zaslužuje da zna unaprijed koliko će tretman okvirno koštati, i što će sve biti korišteno na kosi, posebno ako treba platiti veću cijenu. Klijentu bi uvijek trebalo i ponuditi opcije (ako postoje)– da li da bira klasični ili nešto skuplji tretman, bez da ga se pogleda poprijeko ako želi jeftiniji.” – Nataša, 28

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 4

Favoriziranje određenih klijenata

Ne volim kada frizeri i/ili kozmetičari, kao i svi oni koji rade u bilo kojoj uslužnoj djelatnosti, jasno pokazuju da favoriziraju samo određene klijente. Drugi, njima ‘manje bitni’ klijenti zaista to i osjete. Svaki klijent je bitan i vrijedan truda, uostalom, kada izađe iz salona, on postaje reklama vašeg rada, i on je taj koji je bitan za vaš dobar ili loš glas. – Jelena, 25

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 5

Saloni za feniranje/ Walk-In saloni

“Nemam neku posebnu kritiku, ni pohvalu za određeni salon. Samo mi je jako žao što u našoj zemlji gotovo uopće ne postoji neki veći salon samo za feniranje. Čula sam da ih ima par u čitavoj BiH. Zavidim Amerikancima jer imaju Drybar, pa i nekim našim većim gradovima zato što imaju walk-in salone, to jest salone bez naručivanja. U tim salonima radi više frizera kao “na traci”. Ponekad želim svježe isfeniranu kosu za iznenada dogovorenu kavu ili izlazak, i ne mogu da vjerujem da u današnjem vremenu nigdje ne mogu doći na ‘brzu frizuru’. Iskreno se nadam da će se netko sjetiti da otvori jedan takav salon i u mom gradu.” – Dajana, 34

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 6

Age-izam

“Jednom prilikom, čula sam svoju frizerku kako govori da bi najradije izbjegla da šiša i stilizira kosu starijih žena i starijih ljudi općenito. Svakako da ima pravo na svoje mišljenje, ali mislim da to nije mišljenje koje treba reći pred svima u salonu. Ovo me baš rastužilo, jer to ne samo da je čisti age-izam, i ne samo da nas sve čeka starost (uključujući i tu frizerku), zapitala sam se – zar svaki čovjek nema pravo da lijepo izgleda? Zar ta divna bića – naše mame i bake to ne zaslužuju?

Bila sam toliko ljuta, da sam istoga dana mami zakazala termin u luksuznom salonu u drugom gradu samo zato jer sam znala da će biti tretirana onako kako zaslužuje – kao kraljica. Zato mi se sviđaju brendovi L’Oréal ProfessionnelKérastase Matrix, čijim frizerima je pravi izazov klijentima od 60+ kreirati frizure kao kod zvijezda iz francuskog filma.” – Nina, 33

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 7

Higijena

Mislim da bi frizerski saloni trebali malo više paziti na higijenu, a ovdje ne mislim na uobičajene mjere za vrijeme pandemije, nego upravo na četke za kosu. Kako imam dugu kosu, frizerka mi obično kosu dobro raščešlja gustom četkom. Primijetio sam da je ista četka korištena na klijentu koji je sjedio do mene i koji se usput žalio na perut, mislim da je čak spominjao i saboreju. Nije bilo nikakvog dezinficiranja sprejem ili sličnim, što bi po mom mišljenju, frizer trebao da uradi i to pred klijentom. Ako frizeri misle da se to ne vidi, mi klijenti to itekako primijetimo. Za mene je to jedan veliki minus za većinu salona. – Mario, 34

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 8

Njegovan izgled

“Možda zvučim kao netko tko ima predrasude, ali stvarno mislim da bi i frizeri i kozmetičari, trebali biti hodajuće reklame svojih salona. Kada vidim da je moja frizerka ili kozmetičarka njegovana i stilizirana, nekako imam povjerenja da će i rezultati tretmana biti jednako fantastični. Rado se prisjetim vremena kada nije bilo današnjih drogerija, već smo imali samo parfumerije, u kojima su često radile neke “it” djevojke i žene, s prekrasnim frizurama, dugim njegovanim noktima, a koje su svaki dan na posao dolazile u pomno odabranoj odjeći. Doslovno sam kupovala sve što su mi preporučivale. To isto očekujem i kod frizera i kozmetičara, i općenito svih onih koji rade u svijetu ljepote. Znam da svi imamo svoje loše dane i loša izdanja, ali važno je prepoznati važnost toga.” – Jasmina, 43

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 9

Frizeri vs. stilisti

“U našoj zemlji imamo na stotine frizera, ali po mom mišljenju – samo dva ili tri od njih su zaista – stilisti. Ako bacite pogled na instagram profil većine salona u BiH, primijetit ćete sjajne radove, ali ustvari se radi o jednoj istoj frizuri na sto različitih osoba. Određena frizura će vam stajati, ali samo ako imate sreće, tj. ako igrom slučaja imate slatki, mali nos, lijepo čelo i td. Vapimo da vidimo nešto personalizirano, nešto drugačije. Gdje su nestali razbarušeni poluuvijeni pramenovi, kosa u stilu 60-ih, razdjeljak na stranu, wet look i ravni glatki pramenovi koji tek na kraju završavaju blagim uvojcima? Ispravite me ako griješim, ali mislim da kod nas gotovo ne postoji frizer koji kreira personalizirane frizure koje odgovaraju obliku glave i lica, pa čak i tjelesnoj konstrukciji klijenta. (Ako netko zna jednog takvog, molim da mi javi!)” – Svjetlana, 33

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 10

Dream hair

“Frizeri koje poznajem uvijek govore kako posebno ne vole kada im se klijenti pojave sa slikom J.Lo jer žele baš takvu frizuru. Da, znamo da je to “perika” 🙂 Ipak, jedna frizerka me je osvojila jer se maksimalno potrudila ispoštovati moju želju, te me je zamolila da joj držim na vidiku sliku frizure Monice Bellucci dok me šiša, kako joj ne bi promaknuo neki detalj u načinu šišanja. Možda me nije pretvorila u Monicu, ali sam se gotovo osjećala kao ona, jer sam vidjela da je ta frizerka dala sve od sebe da mi napravi što sličniju frizuru. I moram priznati – frizura je bila poprilično slična. Od tada tu frizerku zovem – svojom frizerkom!” -Ines, 33

Vodič za frizerske i kozmetičke salone – što klijenti vole, a što ne? 11
Košarica