Ivan Duda: “Frizer je osoba koja svom klijentu treba vratiti samopouzdanje!”

Ivan Duda, frizerski je mag iz susjedstva (Splita) koji je regionalnu slavu stekao zahvaljući svojim kreativnim i nesvakidašnjim stilovima koje kreira isključivo i prije svega u svojoj mašti, a zatim pomoću škara.

Savršeno precizne linije, igra slojeva i tekstura, te nonšalantnost i bezbrižnost zaštitni su znak njegovih radova, a načini postizanja istih jednako su fascinantni kao i same frizure koje radi.

Ovog poznatog frizerskog edukatora, ili bolje rečeno – motivatora, ugostili smo koncem ožujka u centralnoj poslovnici Frizerlanda u Vitezu, gdje je održao svoj look&learn seminar i radionicu.

Ovu jedinstvenu priliku iskoristili smo da porazgovaramo s Ivanom i otkrijemo  što ga najviše inspirira, što je presudno za kreiranje prave frizure, te kakva je njegova vizija frizerskog svijeta.

Ivan Duda: "Frizer je osoba koja svom klijentu treba vratiti samopouzdanje!" 1

Ivane, na tvom Instagram profilu možemo vidjeti dosta muških, ali i ženskih kratkih frizura u kojima redovno nadmašuješ samoga sebe, a njihovo postizanje demonstrirao si nam i na seminaru u Frizerlandu. Da li si se u zadnje vrijeme fokusirao isključivo na kratku kosu?

Zapravo, nisam fokusiran baš na jedan stil šišanja. Moj fokus nije samo na kratkoj  kosi, ja jednostavno  – šišam kosu. Svojim kolegama pokušavam, svojim metodama, pokazati da na što lakši način dođu do željenog  rezultata. Prije samog šišanja trebali bi imati tu sliku u glavi – kakvo šišanje trebaju napraviti. U biti, cijela filozofija mojih edukacija je širenje vidika i mijenjanje percepcije kod frizera.

Frizure koje radiš su relativno smjele, nesvakidašnje, koliko su takve frizure tražene? Koliko su ljudi – klijenti otvoreni za kreativnije frizure i koliko su spremni prepustiti svoju kosu tvojoj mašti?

Sve ono što možete vidjeti na mom Instagram profilu, uglavnom su moji stalni klijenti, to su vrlo rijetko pravi modeli. Radi se o klijentima koje sam ‘uhvatio’ u datom trenutku. Pored frizera, mislim da ljudi (klijenti) također, trebaju “izaći iz kutije” i početi razmišljati na  jedan totalno drugačiji način. Evo situacije za primjer: cura koja je bila model na mom seminaru, uoči seminara bila je gotovo sva u grču, ali  kada je vidjela finalni rezultat, jednostavno se opustila. Ljudi se generalno boje, no, bilo mi je bilo drago što je ona imala vjeru i samopouzdanje da bude model na mom seminaru.

Komunikacija s klijentom je posebno bitna.  Mi frizeri svojim klijentima trebamo podići  samopouzdanje, te im dati do znanja da trebaju imati povjerenja u nas. Kod frizera je najbitnija njegova prva vizija. Ona prva slika koju imaš u glavi kada ugledaš klijenta, prije samog šišanja – nju trebaš i napraviti.

Ivan Duda: "Frizer je osoba koja svom klijentu treba vratiti samopouzdanje!" 2

Da li svi mi, kao klijenti salona, previše očekujemo ako želimo personaliziranu frizuru? Misliš li da se frizeri i generalno beauty profesionalci kod nas, previše drže sigurnih ‘kalupa’?

To nije problem samo na našim prostorima, to je generalno problem svugdje. Sve je kalup, copy&paste, i najveći problem je upravo taj status quo. Imaš šalicu čokolade i šalicu vode, i ne želiš se zamijeniti jer misliš da je bolje to što imaš.

Definitvno, frizeri trebaju poraditi na tom psihološkom i komunikacijskom dijelu. U redu je imati sve te određene vještine i iskustvo, ali trebaju prije svega proširiti svoje vidike, gledati van kutije, a ne stajati u sigurnoj comfort zoni gdje nema energije.

Bit je u tome da uvijek radiš nešto novo, da uvijek imaš neki novi izazov.

Koliko često održavaš seminare i koliko si često u BiH?

Covid situacija mi nije dozvolila neke nastupe, a nažalost određeni nastupi u inozemstvu su mi propali, baš iz razloga što nismo mogli putovati. Ipak, uspio sam se nekako prebaciti u taj neki digitalni svijet, jer nisam htio stati, htio sam probati doći do ljudi na neki drugi način. Tako sam u digitalnom svijetu bio već duže vrijeme, te sam uspio napraviti i nekoliko seminara. 

Seminar koji sam uradio u Frizerlandu već je bio izvođen dva puta u virtualnom svijetu, putem Zooma i grupe na Facebooku i ovo je prvi put da ga radim live, on je u biti bio i osmišljen da se radi uživo.

Poenta je da sam našao načina da se ne zaustavim ni u čemu. Sada kad možemo putovati, i kada je došlo vrijeme da realiziram ranije dogovore, sve je krenulo s Bosnom i Hercegovinom. Ovo mi je već drugi nastup ove godine. Prvi je bio u Širokom Brijegu, a sada sam po prvi put bio u Vitezu. 

Ivan Duda: "Frizer je osoba koja svom klijentu treba vratiti samopouzdanje!" 3

Spomenuo si  da te inspirira Istok, što konkretno?

Prije svega, mislim da ljudi trebaju tražiti inspiraciju kroz bilo kakva saznanja, da li je to nešto iz svijeta kulture, umjetnosti ili nešto treće, nije ni bitno. Mene inspiriraju ljudi koji uopće nisu frizeri. Najviše me inspirira Japan, ali i Seul (Južna Koreja). Japanci imaju tu iskonsku istočnu kulturu –  sviđa mi se nihova ulična moda, tetovaže, njihovi artisti, pa i njihova glazba. Istok mi je definitivno puno draži nego Zapad.

Volim taj neki minimalistički život, pojednostavljen, nekompliciran i organiziran – jer organizacija je sve u životu.

Što je ono na što si želio našim frizerima posebno ukazati na seminaru u Frizerlandu?

Mislim da se u Bosni generalno prevelika pažnja pridaje nebitnim stvarima,  a ustvari jednostavno treba biti drugačiji, pratiti neke drugačije trendove koji se već naziru u svijetu. Ne kažem na Zapadu – nego u svijetu. Ja sam, na pimjer, više inspiriran istočnom kulturom, nego zapadnom. Mišljenja sam da bi se trebalo više otvoriti i fokusirati na stvari koje su puno bitnije. Također, kod edukacija nije stvar u tome da se samo dovedu edukatori – edukator treba proširiti vidike i općenito pogled na našu struku. To je ono što sam na seminaru u Frizerlandu nastojao i obrazložiti, i nadam se da sam kolege frizere u tom nekom smjeru i uspio potaknuti.

Košarica