Blog

Adel Husić: “Manjak samopouzdanja najveći je neprijatelj kod organizacije frizerskog poslovanja”

ADEL HUSIĆ vlasnik berbernice Barbershop Head Line u Maglaju, frizerski je edukator i također vlasnik brojnih priznanja i nagrada koje ga svrstavaju među najveće profesionalce u BiH. Poznat i kao pravi frizerski motivator, održava svoje posebno koncipirane radionice diljem BiH.

Ovaj rječiti edukator i bliski suradnik Frizerlanda specijalizirao je moderne muške frizure, a na svakoj novoj radionici iznova nas inspirira pedantnošću, predanosti detaljima, vještinom i jednostavnošću koje krase istinske profesionalce.

Iskoristili smo priliku da porazgovaramo s Adelom i postavimo mu par pitanja koja nas posebno zanimaju. Pa, krenimo:

  1. Adele, iza sebe imaš veliki broj održanih frizerskih radionica i seminara, a ono što je karakteristično za njih je uvodni motivacijski dio,  a kasnije praktična radionica za manji krug sudionika. Kada si osmislio svoj vlastiti koncept frizerskih seminara?

Ja sam prije svega frizer koji iza sebe ima 17 godina radnog iskustva. Kroz tih 17 godina bio sam na preko stotinu edukacija i radionica/workshop-ova koje su vodili neki od najeminentnijih edukatora, a na kojima sam učestvovao kao učenik.

Od svakog od njih sam naučio ponešto. Tek onda sam osmislio vlastiti koncept koji zaista može da vrijedi u komercijalnom smislu svakom kolegi frizeru u salonu. Taj koncept zasniva se prije svega na motivaciji jer vrlo često susrećem se sa kolegama kojima samo to i treba.

Manjak samopouzdanja je zaista najveći neprijatelj kod organizacije poslovanja. Tek onda dolaze neke tehničke stvari koje uvijek mogu da se nadograde i uvijek ima prostora da se nauči nešto novo.

Sam taj princip gdje radim sa 3-5 učesnika daje mi mogućnost da svakome od njih pristupim individualno, ponaosob, kako bismo shvatili šta je njihov problem te kako bismo ciljano pristupili rješavanju tog problema.

Mislim da sam uspio stvoriti koncept koji je frizerima u našoj zemlji najpribližniji i najjednostavniji. Važno je da se učesnici opuste i da zaista uđu u cijelu priču, te da shvate o čemu pričam i šta radim, te da na kraju, sami naprave rezultat.

  • Koliko je sudjelovanje na seminarima značajno za jednog frizera?

Svakako da je korisno za svakog frizera. Mislim da svatko od nas treba da ima svoj put, svoju ciljnu grupu klijenata. Imam osjećaj da dosta kolega frizera još uvijek luta, da tako kažem, da žele biti i muški i ženski frizeri, i dobri koloristi, i još dosta toga.

Ako izaberemo svoj cilj i ciljnu grupu, onda smo samim tim u mogućnosti da si skratimo muke, da ne lutamo previše, već da nađemo ono što nama treba i da se usredotočimo na one seminare i radionice koje nam zaista mogu pomoći pri radu.

I ono što je najbitnije – da se ne pojavljujemo na seminarima samo da bismo dobili neki certifikat, nego da biramo one seminare koji će imati potpun efekat kojeg možemo sutra da primijenimo u našim salonima.

Adel Husić: "Manjak samopouzdanja najveći je neprijatelj kod organizacije frizerskog poslovanja" 2
  • Da li svaki frizer može postati i frizerski edukator?

Hipotetičko pitanje, sve je moguće. Smatram da jedan edukator iza sebe mora da ima jednu distributersku kuću, da ima jednu ozbiljnu priču, dosta godina radnog iskustva i ono što je najbitnije – energiju i smisao u komunikaciji i u prenošenju znanja.

Kako bismo tržište samo po sebi uredili, a jako je nužno da to što prije uradimo, Savez frizera BiH, čiji sam član radne grupe potrudit će se da završi tzv.  licenciranje edukatora kada je u pitanju naša država, i to u savezu s OMC – Svjetskom frizerskom organizacijom, a u svrhu toga kako bismo spriječili pojavu edukatora koji iza sebe imaju eventualno samo godinu ili dvije radnog iskustva, koji su odlučili da doslovno isprintaju diplomu i prenose nekome znanje za neki novac, bez ikakvog smisla i cilja.

Jako je bitno da se tržište uredi, i isto tako da se zna tko je taj netko tko može da bude edukator. Svi oni koji se budu odlučili na ovu vrstu posla, morat će proći proces licenciranja i ispit koji će biti takav da će sutra svaka distributerska kuća moći bez bojazni da angažira takvog edukatora i da on kao takav predstavlja sve ono što ta distributerska kuća nudi.

  • U svom svakodnevnom radu koristiš Wahl i Moser aparate. Iz kojeg razloga su upravo ovi aparati tvoj odabir?

Sjećam se prije nekih 17 godina, kada sam počeo da radim, moj dječački san bio je da imam Wahl ili Moser mašinicu. Znam da sam godinu dana radio kako bih sebi kupio njihov profesionalni aparat za šišanje. Zaista, radi se o brendovima koji su postavili čvrste temelje, toliko čvrste da ne vidim da u narednih 20-30 godina, itko može da im parira.

Oba brenda su bukvalno na svim svojim aparatima napravili oznake i mjere kako bi frizeri mogli tehnički da isprate svaki zahtjev svojih klijenata. Više o tome govorim na svojim radionicama. Frizeri se iznenade i prihvate te folove, cake, fazone koje sami po sebi Wahl i Moser aparati nude, a koji su na neki način skriveni i jako je bitno da ih prepoznamo na samoj mašinici.

Adel Husić: "Manjak samopouzdanja najveći je neprijatelj kod organizacije frizerskog poslovanja" 3
  • Koju poruku najčešće daješ frizerima na svojim seminarima?

Poruka koju bih ja generalno mogao da pošaljem svima, ne samo frizerima, nego bilo kome ko se bavi nekim poslom na profesionalan način i želi da bude uspješan u tom poslu  jeste jedna budistička izreka koja je meni zapala za uho i koja glasi: U godini postoje samo dva dana kad ne možeš da djeluješ i da uradiš bilo šta, a to su: jučer i sutra. Učini sve što možeš danas i ne čekaj sutra. Nemoj razmišljati o onome što se desilo jučer, moraš imati svoj cilj i biti određen u onome što želiš, jer ako lutaš – na kraju je pitanje na kojem ćeš putu da završiš.

Košarica